شمار مبتلايان كرونا از مرز يك ميليون نفر گذشت

۱۱۶ بازديد

شمار مبتلايان به ويروس كرونا در جهان از مرز يك ميليون نفر گذشت. اين در حالي است كه در كمتر از يك هفته پيش تعداد مبتلايان ۵۰۰ هزار نفر اعلام شده بود و اكنون ظرف تنها چند روز دو برابر شده است.

 

بر اساس آمارهايي كه روز پنجشنبه، دوم آوريل، گزارش شد تعداد قربانيان بيماري كوويد۱۹ اكنون به بيش از ۵۱ هزار نفر در سراسر جهان رسيده است و ۲۰۸ هزار نفر هم پس از ابتلا به آن جان سالم به در برده‌اند.

آمريكا با بيش از ۲۳۰ هزار مبتلا در بالاي نمودار مبتلايان قرار دارد و همزمان ايتاليا با بيش از ۱۳ هزار جان باخته، بيشترين آمار قربانيان كرونا را دارد.

ويروس كرونا ۲۰۱۹ كه نخستين بار حدود سه ماه پيش در ووهان چين شناسايي شد اكنون در اكثر نقاط جهان شيوع يافته و زندگي را براي نيمي از جهانيان به حالت سكون در آورده است.

روز پنجشنبه از اسپانيا، دومين كشوري كه بيشترين قرباني را در جهان داشته، گزارش شد كه ۹۵۰ نفر ديگر در اثر ابتلا به ويروس كرونا در بيست و چهار ساعت گذشته جان داده‌اند كه اين بالاترين ميزان تاكنون در اين كشور و همچنين اندكي پس از ركورد شمار مرگ و مير در ايتالياست.

كره جنوبي به دنبال قتل كروناويروس بيش از 3000 كشته در سراسر جهان است

تاكنون بيش از ده هزار نفر در اسپانيا جان خود را از دست داده و شمار مبتلايان به اين ويروس بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است.

امروز ششمين روز متوالي در اسپانيا بود كه شمار تلفات ويروس كوويد ۱۹ بيشتر از ۸۰۰ نفر گزارش شد.

در بريتانيا به گفته وزارت بهداشت و درمان تاكنون ۲۹۲۱ نفر به دليل ابتلا به كرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اين وزارتخانه در توييتي تاييد كرده كه تا امروز از ۱۶۳ هزار و ۱۹۴ نفري كه تست كرونا داده‌اند، نتيجه تست ۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر مثبت بوده است.

در آمريكا بيش از ۵۰۰۰ نفر از جمله يك نوزاد شش هفته‌اي به خاطر ابتلا به ويروس كرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات نسبت به مرگ ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر در اين كشور هشدار داده‌اند.

شمار مبتلايان در آمريكا در يك روز به بيش از ۲۵ هزار نفر افزايش داشته است.

در چندين ايالت اين كشور قرنطينه اجرا شده و به بيش از ۷۵ درصد جمعيت گفته شده كه بايد در خانه‌هايشان بمانند.

در آمريكا براساس آمار رسمي ۶ ميليون و ششصد هزار نفر براي دريافت مزاياي بيكاري در هفته گذشته اقدام كردند كه اين ميزان در مقايسه با هفته قبل از آن كه نزديك به سه ميليون و سيصد نفر بوده افزايش چشمگيري داشته است.

رستوران‌ها، كافه‌ها، سينماها، هتل‌ها و سالن‌هاي ورزشي در سراسر آمريكا براي مهار ويروس كرونا تعطيل شده است.

در بلژيك شمار تلفات ويروس كرونا از يك هزار نفر گذشته است.

در فيليپين، رودريگو دوترته، رئيس جمهور هشدار داده آن‌هايي كه براي محدوديت‌هاي ايجاد شده به منظور مهار ويروس كرونا دردسر درست كنند، هدف تيراندازي قرار مي‌گيرند. او گفته پليس و ارتش اين اختيار را دارند در صورتي كه جانشان در خطر باشد، به سوي افراد تيراندازي كنند.

در مصر مردم با استفاده از شبكه اجتماعي توييتر در خواست كرده‌اند تا كاخ‌هاي متعلق به عبدالفتاح سيسي، رئيس جمهور در جريان شيوع ويروس به مراكز قرنطينه اختصاص داده شوند.

در هند كارشناسان محيط زيست گفته‌اند كه جريان آب در رود گنگ از زمان اعمال قرنطينه به طرز چشمگيري بهبود پيدا كرده است. به گفته آن‌ها اين محدوديت‌ها كه از نه روز پيش به اجرا درآمده باعث شده تا زباله‌هاي صنعتي كمتري در اين مقدس ترين رود كشور ريخته شود.

در اين كشور همچنين اولين مورد مرگ به دليل ابتلا به كرونا در دهراوي، يكي از بزرگترين زاغه‌هاي واقع در مومباي تاييد شده است. در اين زاغه كه به شدت شلوغ است، بيش از يك ميليون نفر زندگي مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.