بيوگرافي شهرام شب پره و همسرش نسترن + آلبوم هاي موسيقي و زندگي

۳۶ بازديد

 شهرام شب پره، خواننده ايراني كه به عنوان پدر پاپ ايران شناخته شده است. با بيوگرافي اين هنرمند در ادامه مطلب با ما همراه باشيد

بيوگرافي شهرام شب پره

شهرام شب پره 17 بهمن سال 1326 در تهران متولد شد. او ديپلم خود را در مدسه خامنه اي پور گرفت. شهرام شب پره، خواننده، بازيگر، آهنگساز و ترانه سراي معروف ايراني، پيشگام موسيقي پاپ ايران و پدر پاپ ايران شناخته شده است.

او در خانواده اي هنردوست و اهل موسيقي بزرگ شد. پدرش محمد يك ارتشي بود ولي سنتور نيز مي نواخت و مادرش فروغ الزمان مدير معلم بود ولي در كنارش تار نيز مي نواخت. برادرش شهبال شب پره خالق و حامي گروه بلك كتس و شهنام نوازنده گيتار و شهناز خواهرش نيز كنسرواتوار معتبر موزيك وين اتريش در ساز پيانو فارغ التحصيل شد.

شهرام سالها پيش با نسترن شب پره ازدواج كرده است و دختري به نام دنيا دارد.

  بيوگرافي و ماجراي شهادت استواريكم «احسان نصيري» در درگيري با اراذل و اوباش مسلح + عكس
 

بيوگرافي شهرام شب پره و همسرش نسترن

سوابق هنري شهرام شب پره

شروع فعاليت هنري شهرام شب پره در 13 سالگي آغاز شد. او در سال 1340  در زمينه موسيقي نوازندگي ساز درامز را آغاز كرد. 

 سال 43 و زماني كه 17 سال داشت با عنوان خواننده در متل قو سلمان شهر فعاليتش را با گروه آغاز كرد. سپس گروه شورشيان يا ريبلز را در كنار سياوش قميسي و ابي تشكيل داد. قبل از آغاز اننقلاب براي هميشه به لس آنجلس رفت و آلبوم هاي موفقي را منتشر كرد. او با خوانندگاني همچون شهره صولتي، ناهيد، گوگوش و ليلا فروهر همكاري داشته است و حتي خوانندگان را نيز به شهرت رسانده است.

زماني كه در ياران حضور داشت در كنار خوانندگي در عرصه بازيگري نيز فعاليت مي كرد و توانست در 5 فيلم سينمايي به ايفاي نقش بپردازد. 

بيوگرافي شهرام شب پره و همسرش نسترن

 

 خداحافظي شهرام شب پره از دنياي موسيقي

شهرام شب‌پره شب گذشته در كنسرتش اعلام كرد بعد از 60 سال از عرصه خوانندگي خداحافظي مي كند و قصد بازگشت به ايران را دارد.

شهرام شب‌پره، خواننده لس‌آنجسي مي‌گويد: اگر به او اجازه دهند به ايران برگردد و مشغول يك كار حتي غير از خوانندگي هم شود، به كشورش بازخواهد گشت.

محمد معتمدي ويدئوي سخنان شهرام شب‌پره را بدون توضيح خاصي منتشر كرده و تنها به جمله “به اميد اقدام لازم” اكتفا كرده است. خواننده آهنگ “پريا” در اين ويدئو مي‌گويد اگر به او اجازه دهند به ايران برگردد و مشغول يك كار حتي غير از خوانندگي هم شود، به كشورش بازخواهد گشت.

ليندا كياني نوشت: “اي جان، منم قلبم لرزيد اين ويديو رو ديدم”.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.