بيوگرافي دكتر اسماعيل يزدي پدر دندانپزشكي نوين + زندگي شخصي و درگذشت

۱۴۷ بازديد

دكتر اسماعيل يزدي در سال ۱۳۱۰ در شهر قزوين به دنيا آمده و در ۲۳ اسفند ۹۸ بر اثر كرونا درگذشت . او برادر ابراهيم يزدي وزير خارجه دولت موقت و دبير كل نهضت آزادي و دوست نزديك و پزشك دكتر مصدق و بنيانگذار بيمارستان پارس و از برجسته‌ترين جراحان فك و صورت در خاورميانه بود بيوگرافي كامل شخصي و خانواده و همسر و فرزندان و تصاوير وي را در مجله حرف تازه مرور كنيد


بيوگرافي دكتر اسماعيل يزدي

دكتر اسماعيل يزدي در سال ۱۳۱۰ در شهر قزوين به دنيا آمده و در ۲۳ اسفند ۹۸ بر اثر كرونا درگذشت ، وي تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در تهران، دبستان ادب و دبيرستان دارالفنون به اتمام رسانيد، و در سال ۱۳۳۲ از دانشكده دندان پزشكي با رتبه اول فارغ التحصيل شد

استاد يزدي به واسطه خدمات و فعاليتهاي علمي ارزنده موفق به دريافت دو نشان درجه اول و چندين جايزه و تقديرنامه نيز شده است.

بورسيه تحصيل در آمريكا

وي بعد از اخذ مدرك دكتراي دندانپزشكي با دريافت بورس تحصيلي راهي آمريكا شد و تحصيلات تخصصي خود را در دو رشته جراحي و آسيب شناسي دهان و فك و صورت در مراكز وابسته به دانشگاه هاروارد Harvard و دانشكده دندان پزشكي تافتس Tufts در شهر بوستون به پايان رسانيد.

Image result for دكتر اسماعيل يزدي

دكتر اسماعيل يزدي جراح دهان و فك و صورت

دكتر يزدي در سال ۱۳۳۸ به ايران بازگشت و اولين ارزشنامه تخصصي در جراحي دهان و فك و صورت به عنوان يكي از رشته هاي تخصصي دندان پزشكي را دريافت كرد. وي نخستين مطب محدود به اين رشته تخصصي را داير و همزمان در بيمارستان پارس تهران به عنوان مسئول جراحي هاي دهان و فك و صورت شروع به فعاليت كرد

در سال ۱۳۴۵ به تأسيس و راه اندازي بخش و آزمايشگاه تخصّصي آسيب شناسي فك و دهان در دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران اقدام و به عنوان بنيان گذار اين رشته، برنامه درسي آن را تدوين كرد .

درگذشت دكتر اسماعيل يزدي بر اثر كرونا

دكتر يزدي برادر دكتر ابراهيم يزدي و بنيانگذار بيمارستان پارس بر اثر كرونا در ۲۳ اسفند ۹۸ درگذشت
‏او برادر دكتر ابراهيم يزدي وزير امور خارجه دولت موقت بود و در جواني پزشك دكتر محمد مصدق ايران بود.

او تا واپسين روزهاي عمر ۹۰ ساله مشغول طبابت و خدمت بود. دركارنامه‌ي او صدها جراحي رايگان براي مجروحان جنگي ايران ثبت شده است.

عكس دكتر يزدي در كنار برادرش ابراهيم بزدي

سوابق و قعاليت هاي دكتر اسماعيل يزدي

دكتر يزدي فعاليت دانشگاهي را از فروردين ۱۳۳۹ با سمت عضو هيئت علمي در بخش آسيب شناسي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران آغاز كرد و در سال ۱۳۴۰ با شركت و موفقيت در مسابقۀ امتحان تخصّصي رئيس درمانگاهي (برابر امتحانات بورد تخصّصي فعلي) با عنوان متخصص و رئيس درمانگاه (استادياري فعلي) در رشته آسيب شناسي به خدمات خود در دانشكده پزشكي و دندانپزشكي ادامه داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.