بيوگرافي و عكسهاي سردار حاج علي فضلي + زندگي شخصي و نظامي

۱۸۲ بازديد

سردار علي فضلي نظامي و از فرماندهان و جانبازان دلير ايران معروف به حاج علي است كه در سال ۱۳۴۰ در تويسركان به دنيا آمده است
در ادامه به بيوگرافي و زندگينامه كامل شخصي و سياسي و مبارزات و نحوه جانبازي و سوابق و درجه نظامي سردار فضلي و همسر و تعداد فرزدانش ميخوانيد


بيوگرافي سردار علي فضلي

سردار علي فضلي فرمانده دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين در سال ۱۳۴۰ در تويسركان همدان به دنيا آمده است

سوابق و فعاليت ها

سردار فضلي در سال ۱۳۵۸ به سپاه پاسداران پيوست و در طول جنگ ايران و عراق از فرماندهان مياني سپاه بود و در اغلب عمليات‌هاي اصلي سپاه، حضوري فعال داشت و دلاوري و خدمات شايان توجهي انجام داد
درجه وي سرتيپ پاسدار و تاكنون فرماندهي در تيپ ۳۳ المهدي, تيپ ۲۷ محمد رسول‌الله, لشكر ۱۰ سيدالشهدا, سپاه سيدالشهدا را بر عهده داشته و نشان فتح (درجه ۳) را كسب كرده است

سردار فضلي از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۱ فرمانده تيپ ۳۳ المهدي و از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۲ فرمانده تيپ ۲۷ محمد رسول‌الله بود و در فاصله سالهاي ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ فرماندهي لشكر ۱۰ سيدالشهداء را برعهده داشت.
وي از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله بود و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ نيز بعنوان معاون عمليات ستاد مشترك سپاه پاسداران فعاليت مي‌كرد.
او در فاصله سالهاي ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ جانشين رئيس سازمان بسيج بود.

همسر سردار علي فضلي

ايشان در بيست سالگي ازدواج بعد از مجورحيت ازدواج و تشكيل خانواده داده است

سوابق جنگي و جبهه

علي فضلي در سال ۱۳۴۰ در شهر تويسركان به زاده شد و در ۶ سالگي به همراه خانواده به تهران نقل مكان كرد
او پس از وقوع انقلاب، در سال ۱۳۵۸ ديپلم گرفت.

پس از اتمام دوره آموزشي، در پي بروز غائله خلق عرب، با همراهي گروهي راهي خرمشهر شد و با پايان يافتن موضوع خلق عرب در خوزستان، عازم كردستان شد.
با آغاز جنگ ايران و عراق بار ديگر راهي خوزستان شد و تا پايان جنگ، در جنوب ماند.

بيشتر بخوانيد : بيوگرافي سردار علي عبداللهي معاون هماهنگ كننده ستاد كل نيروهاي مسلح

محروحيت و نحوه جانباز شدن

او در خلال عمليات والفجر ۸ از ناحيه چشم مجروح شد و در مجموع ۱۵ بار در طول جنگ ايران و عراق دچار مجروحيت گرديد.

منتخب چهره‌هاي ماندگار

حاج علي فضلي در پنجمين دوره همايش چهره‌هاي ماندگار كه در سال ۱۳۸۴ برگزار شد، به عنوان يكي از چهره‌هاي ماندگار نظام جمهوري اسلامي ايران شناخته شد.

وضعيت جسماني و عمل جراحي

سردار «علي فضلي» فرمانده دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين (ع) پس از انجام يك دوره شيمي‌درماني، روز نوزدهم آذر امسال ۹۸ در يكي از بيمارستان‌هاي تهران مورد عمل پيوند مغز استخوان قرار گرفت.

آيت الله سيستاني كيست؟

جراحات و صدماتي كه سردار علي فضلي در دوران دفاع مقدس متحمل شد، باعث شد كه ۲۱ سال پس از پايان جنگ سرانجام عمل پيوند مغز استخوان بر روي اين شهيد زنده دفاع مقدس انجام شود.

شايعه شهادت سردار علي فضلي

طي روزهاي گذشته و پس از انتشار خبر عمل جراحي حاج علي فضلي، شايعه‌اي در فضاي مجازي با عنوان پيوستن حاج علي فضلي به ياران شهيدش منتشر شد كه اين خبر خيلي زود تكذيب شد

بيوگرافي حامد اسماعيليون نويسنده

حاج علي فضلي در عمليات‌هاي مختلف دوران دفاع مقدس بيش از ۱۵ بار مجروح و شيميايي شد.
يكي از نمونه‌هاي آن در زمان عمليات والفجر هشت در سال ۱۳۶۴ بود؛ زماني كه يك راكت در ۱۵ متري حاج علي فضلي به زمين اصابت كرد و همين باعث شد كه تركش‌هاي راكت، يكي از چشم‌هايش را از بين ببرد.

عكسهاي سردار علي فضلي

حاج علي كه با روحيه و منش بسيجي‌وار خود، بسياري از دل‌ها را به خود شيفته كرده بود، پس از دوران دفاع مقدس مسئوليت‌هاي همچون جانشيني سازمان بسيج مستضعفين و جانشيني بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس را بر عهده گرفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.