قهرماني تيم واليبال فولاد سيرجان در باشگاه‌هاي مردان آسيا 2021

۲۰ بازديد

مرحله ‌نهايي بيست‌ويكمين دوره رقابت‌هاي قهرماني باشگاه‌هاي مردان آسيا امروز (جمعه) با چهار ديدار در شهر ناخون راتچاسيما تايلند پيگيري شد. در ديدار نهايي تيم فولاد سيرجان نماينده ايران به مصاف العربي قطر رفت و سه بر يك اين تيم را شكست داد و جام قهرماني را بالاي سر برد. نماينده ايران در مرحله مقدماتي هم تيم العربي را سه بر يك شكست داده بود.

 

شاگردان سعيد رضايي در چهار ست و به ترتيب با نتايج ۲۵ بر ۱۹، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ به پيروزي رسيده و جام قهرماني را به نام خود زدند.

در ست نخست اين مسابقه مجتبي قلي‌زاده بازيكن شماره ۱۲ فولاد از ناحيه مچ پا مصدوم و از زمين مسابقه خارج شد.

قهرماني تيم واليبال فولاد سيرجان در باشگاه‌هاي مردان آسيا 2021

بدين ترتيب تيم فولاد سيرجان با كسب ۶ برد متوالي به مقام قهرماني سال ۲۰۲۱ باشگاه‌هاي مردان آسيا دست يافت تا هشتمين نماينده ايران در اين رقابت‌ها در نخستين حضور آسيايي نيز قهرمان شود.

پيش از اين هفت تيم باشگاهي ايران حضور در رقابت‌هاي قهرماني واليبال مردان آسيا را تجربه كرده بودند كه شامل تيم‌هاي پيكان، صنام، سايپا، كاله مازندران، متين ورامين، بانك سرمايه و خاتم اردكان بودند و فولاد سيرجان هشتمين نماينده ايران در اين رقابت‌هاست.

درگذشت جمشيد سماواتيان پيشكسوت نقاش نوگراي

مسابقات واليبال قهرماني مردان باشگاه هاي آسيا از سال ۱۹۹۹ آغاز شد و نمايندگان ايران تا كنون ۲۲ مدال شامل ۱۵ طلا، چهار نقره و سه برنز در اين رقابت ها به دست آوردند.

تيم پيكان با كسب ۱۱ عنوان از جمله ۷ مقام قهرماني در سال‌هاي ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ (شش دوره متوالي)، دو نايب قهرماني در سال‌هاي ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴  و دو مقام سومي در سال هاي ۱۹۹۹ و ۲۰۱۵ در اين مسابقات به عنوان پرافتخارترين تيم آسيا شناخته مي‌شود.

نماينده ورامين (۲۰۱۴ و ۲۰۱۹) و بانك سرمايه (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) با دو قهرماني، صنام با يك قهرماني در سال ۲۰۰۴ و يك نايب قهرماني در سال ۲۰۰۲، تيم كاله مازندران با يك مقام قهرماني در سال ۲۰۱۳ و يك عنوان سومي در سال ۲۰۱۲، خاتم اردكان با يك قهرماني در سال ۲۰۱۸، تيم فولاد سيرجان با يك قهرماني در سال ۲۰۲۱ و تيم سايپا با يك مقام نايب قهرماني در سال ۲۰۰۵، به كار خود در اين مسابقات پايان دادند.

نمايندگان ايران تنها در سال ۲۰۰۱ نتوانستند صاحب مدال شوند و ضمن اينكه اين مسابقات در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۲۰ هم برگزار نشد. همچنين در برخي دوره‌ها دو نماينده از ايران در اين رقابت‌ها حضور داشتند.

پيش از مسابقه فولاد سيرجان و العربي قطر، دو تيم راتچاسيما تايلند و باروستنيك آلماتي قزاقستان به مصاف يكديگر رفتند و نماينده قزاقستان با شكست سه بر صفر ميزبان به مقام سومي دست يافت.

 

رده‌بندي نهايي مسابقات واليبال قهرماني باشگاه‌هاي مردان آسيا سال ۲۰۲۱ به قرار زير است:

فولاد سيرجان ايرانيان (ايران)

العربي (قطر)

باروستنيك آلماتي (قزاقستان)

ناخون راتچاسيما (تايلند)

گاز جنوبي (عراق)

كاظمه اسپورت (كويت)

دايموند فود (تايلند)

AGMK (ازبكستان)

ربيسكو (فيليپين)

CEB (سريلانكا)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.