راهنماي كامل براي تهيه بستني خانگي

۱۳ بازديد

خيلي از ما باور نداريم كه خودمان مي توانيم در خانه بهترين و خوشمزه ترين بستني ها را درست كنيم. تهيه بستني يك كار كاملا ذوقي است كه اگر انگيزه كافي براي آن داشته باشيد حتما از عهده اش بر مي آييد و محصولات تان خيلي دوست داشتني تر از بستني هاي بيرون مي شود. پس فوت و فن ها و اصول اوليه اين كار را در ادامه ياد بگيريد.

 

 

ميوه‌ها و طعم‌هاي مناسب براي بستني خانگي

فارس نوشت: بايد بدانيد كه طعم بسياري از بستني‌هايي كه در بازار موجود است فقط با اسانس است و لزوما همه ميوه‌هاي تازه بستني‌شان خوشمزه نمي‌شود. بهترين ميوه‌ها ميوه‌هايي هستند كه بافت خوبي دارند و طعمشان كنار شير و خامه هم خوب به نظر مي‌رسد. به خصوص اگر بو و طعم آن‌ها به هرچيزي غالب باشد.

 

موز، انبه، توت فرنگي، پرتقال، ليمو ترش، آناناس، آلبالو، شاتوت،زردآلو بهترين ميوه‌ها براي كارخانه بستني‌سازي شما هستند.

طرز تهيه كتلت متفاوت با سويا و گوشت چرخ كرده

اما طعم‌هايي مثل زعفران هم هميشه پاي ثابت بستني ايراني بوده‌اند. شما مي‌توانيد از مغر پسته، بادام، فندوق، بادام زميني هم براي بستني‌هاي خود استفاده كنيد و طعم‌هاي خودتان را بسازيد. اما به نظر مي‌رسد بو دادن برخي از آنها مثل بادام زميني و بيرون آمدن كره داخل آنها در بهتر شدن طعم بستني شما بسيار موثر است.

فوت و فن تهيه بستني خانگي را ياد بگيريد

وسايل مورد نياز براي تهيه بستني در خانه

گوشتكوب برقي، ميكسر، مخلوط كن و هرچيزي كه بتواند مواد شما را پوره و يكدست كند بهترين گزينه است. البته ممكن است برخي از آنها مثل گوشتكوب برقي براي استفاده بچه‌ها زود و خطرناك باشد پس بايد يا بچه‌ها رضايت بدهند كه زحمت پوره كردن را خودتان بكشيد و يا اينكه وسيله ديگري انتخاب كنيد.

 

بيشتر بخوانيد: بستني كاكائويي خانگي را چطور درست كنيم

 

مواد اوليه بستني

قبل از آماده كردن مواد لازم بهتر از وسواس نشويد و دست بچه‌ها را در ميزان و مقدار تنگ نكنيد. اجازه دهيد طعم‌هاي جديدشان را بسازند. گاهي شكر كم بريزند، گاهي زياد بريزند و خودشان متوجه بد و خوب باشند. اما مواد اوليه شما شامل موارد زير است:

 

ميوه دلخواه، خامه صبحانه غليط (خامه صورتي)، شكر يا پودر قند، شير، يخ خردشده

 

شما مي‌توانيد طعم‌‌دهنده‌هاي مورد نظرتان را هم اضافه كنيد. به طور مثال اضافه كردن شكلات به ميوه موز جذاب است. مقدار كمي وانيل كنار طعم ميوه مي‌تواند طعم بستني را دلپذير كند اما باز به سليقه خودتان است.

 

شما مي‌توانيد از خامه قنادي نيز به جاي خامه صبحانه استفاده كنيد. اما ما دوست‌داشتيم مواد اوليه را به گونه‌اي بنويسيم كه حدالامكان دردسترس‌تر و سالم‌تر باشد و يا هميشه در يخچال موجود باشد و براي تهيه به دردسر نيفتيد.

چطور خودمان بستني خانگي درست كنيم

آيا ثعلب در بستني ضروري است

آرد ثعلب كه از ريشه يك نوع گياه به دست مي‌آيد هم خاصيت‌هاي مفيد و هم خاصيت‌هاي مضر دارد. اما اغلب كارشناسان تغذيه معتقدند بيش از مقدار بسيار ناچيز دو گرم در روز توصيه نمي‌شود و بيش از اين بسيار مضر است. از جمله فوايد ثعلب مفيد بودن آن براي پوست و رشد مو به علت خاصيت چسبنده بودن و از مضرات آن مي‌توان قاعده آوري كه ممكن است باعث سقط‌جنين شود و همچنين از بين رفتن تارهاي صوتي در اثر استفاده زياد اشاره كرد.

 

ثعلب دقيقا همان ماده‌اي‌ست كه باعث كشدار شدن بستني و قوام بيشتر آن مي‌شود. اما اگر دوست‌داريد سالم‌ترين بستني جهان را بسازيد كه خيال‌تان از هر نظر كافي باشد مي‌توانيد اين ماده را حذف كنيد. چون بدون آن هم مي‌توانيد يك بستني خوب بسازيد.

 

ياد بگيريد: طرز تهيه كامل بستني توت فرنگي خانگي بدون ثعلب

 

بستني سازي را شروع كنيد

ميوه دلخواهتان را ابتدا چندساعت در فريزر قرار بدهيد و اجازه بدهيد كاملا منجمد شود. اگر ميوه را قبل از فريز كردن خرد كنيد مرحله‌هاي بعدي براي خودتان آسان‌تر خواهد بود.

تهيه بستني خانگي چه فوت و فن هايي دارد

بعد از آن يك ظرف تهيه كنيد و ميوه منجمد شده را داخل آن بريزيد. بعد به آن خامه صبحانه، شكر و هر طعم‌دهنده ديگري كه دوست داريد مانند وانيل، گلاب اضافه كنيد. براي رقيق‌تر شدن و يكدست‌شدن مايه كمي شير اضافه كنيد. در آخر هم مقدار خيلي‌خيلي كمي يخ بريزيد و همه مواد را باهم مخلوط كنيد.

 

اگر قصد اضافه كردن ثعلب داريد بهتر است ابتدا مقداري شير را روي حرارت قرار دهيد و ثعلب‌ها را در آن آب كنيد و بعد مايع اضافه كنيد.

 

وقتي همه مواد مخلوط شدند و مايه يكدستي به وجود آمد. آن را در يك ظرف در پهن و در بسته بريزيد و چندساعت در فريزر قرار دهيد.

 

بعد از چندساعت حضور در فريزر بستني شما آمده‌است و حالا بهتر است بچه‌ها را صدا كنيد و با قاشق مخصوص برايشان اسكوپ بستني درست كنيد و در ظرف يا قيف ويفري بريزيد.

 

طرز تهیه بستنی وانیلی خوشمزه

بستنی درست کردن در خانه یکی از راحتترین و سرگرم کننده ترین کارهاست که هم خودتان و هم بچه ها را خوشحال میکند. اگر فکر میکنید برای تهیه یک بستنی خانگی خوب و خوشمزه حتما باید بستنی ساز داشته باشید سخت در اشتباهید! برای درست کردن بستنی میتوانید از روش کیسه های پلاستیکی هم استفاده کنید و به این ترتیب یک میان وعده خوشمزه و خنک داشته باشید. برای اینکار فقط کافیست ترفندها و راهنماییهای ما در این مطلب را به دقت دنبال کنید. ما اینجا دو روش راحت و سریع برای درست کردن بستنی را در اختیارتان می گذاریم.

روش اول: بستنی خانگی در کیسه پلاستیکی

مواد لازم برای تهیه بستنی خانگی در کیسه پلاستیکی (برای 1 نفر)

  • 1 پیمانه (240 میلی لیتر) شیر، خامه شیر یا خامه سنگین
  • نصف قاشق چایخوری (2.5 میلی لیتر) عصاره وانیل
  • 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) شکر
  • حدود 4 پیمانه (960 میلی لیتر) یخ
  • 6 قاشق غذا خوری (90 میلی لیتر) سنگ نمک
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.