بوي بد گوشت را چطوري بگيريم؛ چند ترفند ساده

۱۳ بازديد

شايد شما هم از جمله افرادي باشيد كه با بوي زهم گوشت مشكل داريد و نمي دانيد اين بوي بد را چطوري بگيريد و از بين ببريد. روش هاي اين كار در ادامه به نقل از خراسان ذكر شده و هيچ كدام هم اصلا راه پيچيده و سختي نيست.

 

 

سطح گوشت را با آرد بپوشانيد

براي از بين بردن بوي زهم گوشت قرمز روي آن را با آرد بپوشانيد براي يك كيلوگرم گوشت، حدود يك مشت آرد نياز است .بعد از يك يا دو ساعت گوشت را با آب معمولي بشوييد.

 

ترفند: تلخي غذا را چطور و با چي بگيريم

 

گرفتن بوي بد گوشت با مخلوط سركه و سير له شده

روي گوشت مخلوط سركه و سير له شده بزنيد و بعد از 30 دقيقه گوشت را با آب بشوييد و بپزيد.

روش هايي براي از بين بردن بوي بد گوشت

گوشت را با نمك و نشاسته مخلوط كنيد

نمك و نشاسته را به مقدار يك به دو  با هم مخلوط كنيد و در كمي سركه بريزيد و گوشت را داخل آن بگذاريد  و به آهستگي مالش دهيد تا محلول نشاسته ،نمك و سركه به خورد آن برود آن گاه گوشت را بشوييد.

 مطالب پزشكي

استفاده از رزماري براي رفع بوي زهم گوشت

زمان آشپزي با گوشت گوسفند و مرغ، مي توانيد چند شاخه رزماري به آن اضافه كنيد تا بوي بد گوشت و مرغ گرفته شود و پس از پختن غذا  آن ها را بيرون بياوريد.

همچنين براي از بين بردن بوي زهم گوشت قرمز، پيش از فريز كردن به مدت ۴-۳ ساعت آن را در سركه، برگ بو، زعفران، سير و پياز رنده شده قرار دهيد تا طعم دار شود، آن گاه آن را در فريزر بگذاريد. براي طعم دار كردن گوشت قرمز بهتر است به جاي آب‌ليمو از كيوي استفاده شود؛ كيوي سبب ترد شدن گوشت قرمز در عرض يكي دو ساعت مي‌شود.

بو زهم گوشت را را با ترفندهاي ساده بگيريد

ترفندهاي پختن گوشت

يكي از عوامل اثر گذار در طعم و مزه گوشت، شيوه پخت آن است. پختن گوشت با حرارت بسيار كم و طبخ بيش از اندازه آن مي‌تواند در مزه و بوي گوشت اثر منفي بگذارد.

 

ياد بگيريد: رفع بوي سوختگي انواع غذاها با چند ترفند ساده

 

براي سرخ كردن گوشت، اول تابه را گرم كنيد، روغن را در تابه بريزيد و بگذاريد خوب داغ شود، آن گاه گوشت را به تابه اضافه كنيد. حرارت را نه خيلي كم كنيد كه گوشت در روغن آب بيندازد و نه خيلي زياد كنيد كه سطح بيروني گوشت بسوزد. تكه‌هاي گوشت را مرتب بچرخانيد كه گوشت، مغز پخت شود.

 

يكي از روش هاي پختن گوشت به شيوه كبابي اين است كه گوشت را پيش از پخت در تركيبي از روغن زيتون، پياز، فلفل دلمه‌اي، ليموترش و فلفل سياه بخوابانيد و چند ساعتي در دماي ۶ تا ۸ درجه سانتي‌گراد قرار دهيد.

 

براي طبخ گوشت، پياز را تفت دهيد، گوشت را به آن بيفزاييد و بعد از تفت دادن گوشت، كمي آب به آن اضافه كنيد. براي گوشت گوسفندي حدود ۳ ساعت و براي گوشت گوساله حدود ۴ ساعت صبر كنيد تا به طور كامل بپزد، آن گاه ادويه‌هاي مد نظر را به آن بيفزاييد و بگذاريد قدري بجوشد تا گوشت طعم دار شود و بوي بد آن از بين برود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.