چگونه براي انجام كارها انگيزه قوي داشته باشيم

۱۶ بازديد

داشتن انگيزه شرط اساسي و اصلي رسيدن به موفقيت است. تا شما انگيزه كافي نداشته باشيد به اندازه كافي تلاش نخواهيد كرد. خيلي زود نااميد مي شويد و دست از كوشش برخواهيد داشت. اما نكته و سوال مهم اين سات كه چگونه انگيزه خود را تقويت كنيم و بالا ببريم. براي اين كار روش هاي روان شناسانه وجود دارد كه 8 مورد از مهم ترين آنها در ادامه به نقل از فارس آمده است.

بازيگر نقش پيمان در سريال افرا كيست؟ +عكس جنجالي

 

انگيزه هاي دروني و بيروني

انگيزه دو نوع است، انگيزه دروني كه در واقع همان چيزهايي است كه افراد از داشتن يا حركت به سمت آنها لذت مي برند، اين نوع انگيزه اگر نباشد افراد دست به كار هم نمي شوند. اما انگيزه بيروني حالتي است كه توسط ديگران ايجاد مي شود در واقع ما در بين اطرافيانمان مي توانيم اين انگيزه شادي و خوشحال بودن را در اين ايام تزريق كنيم.

 

در اين گزارش تلاش داريم راهكارهايي را آموزش دهيم كه افراد را خودانگيخته تر كند يعني بدون نياز يا كمتر نياز داشتن به انگيزه هاي بيروني اين روزها شاد باشند و حال خوبي داشته باشند و از اهدافشان دور نشوند.

چه طور سرشار از انگيزه باشيم؟

راحت طلب نباشيد

نكته كليدي در افزايش خود انگيزشي اين است كه از سختي دادن به خود نترسيد از اينكه فكر كنيد ديگر كرونا آمده كه همه جامعه بشري را ببرد و ديگر جوامع نياز به دكتر و مهندس ديگر مشاغل ندارد كه ما هم تلاش كنيم بدان ها برسيم ، بنابراين هراس به دل راه ندهيد چرا كه با تلاش خيلي مي توانيد براي جامعه مفيد باشيد و از همين لحظات قرنطينه و خانه ماندن كه نمي توانيد مسافرت برويد و تفريح كنيد، استفاده كنيد تا در آينده به شغل و حرفه يا فعاليت مورد علاقه تان دست پيدا كنيد.

 

روان شناسي: چه كار كنيم خوش شانس شويم

 

همه اين خودانگيزشي را مي توانيد با يك قلم و دفترچه يادداشت و نوشتن اهدافتان به خود بدهيد اينكه تا پنج سال آينده مي خواهيد به چه چيزهايي برسيد و از اين نگران نباشيد كه زمان زيادي است همين انگيزه شما براي دستيابي به هدف و حركت هاي كوتاه مي تواند شما را به موفقيت برساند.

 

پذيرش اشتباه، قدمي در جهت رسيدن به موفقيت

خيلي از افراد به خاطر كمال طلبي هايي كه دارند ، فكر مي كنند اگر يك بار مسيري را رفتند و اشتباه شد يا به هدف نرسيدند ديگر نبايد بدان بپردازند و از پسش برنمي آيند در حاليكه بزرگترين دانشمندان و مخترعان هم هزاران بارشكست خوردند اما نااميد نشدند چرا كه انگيزه خلق داشتند. حال اگر شما هم اشتباه مسيري را رفتيد، از روي لجاجت همان جا نايستيد بلكه اشتباهتان را بپذيريد و مسير را برگرديد.

تكنيك هاي روانشناسي موفقيت براي داشتن انگيزه قوي چيست

بالا بردن انگيزه با داشتن چشم انداز

اينكه مطرح مي شود به دوردست ها نگاه كنيد يعني براي خود چشم انداز ترسيم كنيد و به اين معني نيست كه در آينده غرق شويد بلكه دفتر يادداشتتان را همين الان برداريد و اهدافتان را بنويسيد اين كار هم بار رواني شما را كم مي كند و هم اينكه باعث مي شود به ياد آوريد براي چه كاري تلاش مي كرديد و بايد ادامه دهيد پس نااميد نشويد و همين الان شروع كنيد.

 

ارتباط شادي و انگيزه قوي

شادي يكي از بال هاي پرواز انسان و از اكسيرهاي جادويي انگيزه است، فرمول شاد بودن ساده است،ديگران را شادك نيد به همان ميزان شاد خواهيد بود.

 

بيشتر بخوانيد: چگونه پاي تصميم‌هاي خود بمانيم

 

درست است كه اين روزها كرونا و مرگ و ميرها و سختي زندگي به خاطر تعطيلي مشاغل و بيرون رفتن با مشقت و ماسك و چيزهاي ديگر مثل نديدن دوستان و اقوام شايد شادي را قدري از ما گرفته باشد ، اما اين سبك زندگي خوبي هايي هم براي ما داشته مثل اينكه قدر هم را از اين پس بيشتر مي دانيم، براي هم وقت بيشتري در آينده صرف مي كنيم، قدر نفس هايمان را بيشتر مي دانيم و به سلامتي اهميت بيشتري مي دهيم و چيزهاي ديگر.

 

پس سعي كنيد از اين دم و بازدم ها نهايت استفاده را بكنيد و شاد باشيد و هر كاري بكنيد تااين شادي را به خانواده نيز تزريق كنيد.

 

زمان هايي خاص خودتان

براي خودتان زماني خاص اختصاص دهيد و حتي براي خودتان جايزه تعيين كنيد كه سبب افزايش انگيزه خواهد بود. شايد يك عده اين روزها از بيكاري و وقت گذراندن زياد حوصله شان سررفته باشد اما اين كار را اختصاص زمان به خود فرق دارد بهتر است زماني براي سلامتي جسم و سلامتي روح در نظر بگيريد در خانه ورزش كنيد يا در حياط قدم بزنيد و موسيقي ملايم گوش دهيد به اين فكر كنيد كه بار ديگر اگر سفر برويد به كجا مي رويد و چه وسايلي همراهتان مي بريد يا حتي با چه همسفرهايي همراه مي شويد .

 

زماني را براي فعاليت هاي معنوي مثل نماز خواندن و قرآن خواندن اختصاص دهيد كه بشدت ذهن آگاهي را در افراد تقويت مي كند و اين ارتباط با خداوند است كه مي تواند آرامش روحي و جسمي به افراد را بازگرداند.

براي اين كه انگيزه قوي داشته باشيم بايد برنامه ريزي داشته باشيم

كاري مهم براي قوي كردن انگيزه

دور و بر همه ما كساني هستند كه منفي بافي مي كنند و مي گويند اي بابا دو روز دنيا خودت را خسته نكن، ارزشش را ندارد يا سخت است و تو از پس اين شغل مديريتي را حتي اين رشته سخت و مسائل ديگر برنمي آيي بهتر است كار ساده تري بكني!

 

اما همه اينها بايد براي شما انگيزه بشود كه هم به خودتان  و هم ديگران ثابت كنيد كه مي توانيد و استوار هستيد . فكر كردن به همين ها انگيزه شما را افزايش مي دهد. اينكه در همين روزهاي كرونايي كساني هستند كه رتبه برتر كنكور مي شوند يا در مشاغلشان مي درخشند چه در خانه باشند و چه در محل كار، فعاليتشان را ادامه مي دهند چون زندگي جريان دارد و اين جريان بايد براي ما قوي و مفيد بگذرد.

 

درگير گذشته و آينده نشويد

عده اي شايد سوالشان اين باشد كه بايد به گذشته رجوع كنيم يا به آينده توجه كنيم. در خيلي درمان هاي روان شناسي افرادي كه به مراكز مشاوره مراجعه مي كنند، بسياري از مشكلاتشان از مسائل اضطرابي گرفته تا افسردگي به خاطر توجه زياد و شديد به گذشته يا آينده است به نوعي توجه زياد به آينده افراد را مضطرب و توجه عميق به گذشته ، افسردگي به بار مي آورد بهتر است براي يك زندگي شاد و مفيد از فكر زياد به گذشته و آينده دست برداريد چرا كه محصولي جز اضطراب و افسردگي به بار نمي آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.