آبشار لاتون كجاست؟ نحوه رفتن به آبشار لاتون

۲۴ بازديد
آبشار لاتون، مرتفع ترين آبشار ايران به ارتفاع 105 متر، در استان گيلان و در 15 كيلومتري نوب آستارا قرار دارد و  به عنوان يكي اثر طبيعي ثبت ملي شده است

 

راهنماي دره نوردي و پيمايش آبشار لاتون

مطلب نيو – گيلان به خاطر جاذبه هاي طبيعي بي نظيري كه دارد، همواره يكي از مقاصد اصلي گردشگران و طبيعت گردان بوده است. استاني كه در هر گوشه اش آثار طبيعي شگفت انگيزي به نمايش مي گذارد. يكي از پرطرفدارترين جاذبه هاي اين استان، آبشار لاتون است كه به بلندترين آبشار ايران معروف است. 

  معرفي تونل برفي شهرستان ازنا + راه هاي دسترسي و بهترين زمان گردشگري
 

آبشار لاتون

در نزدكي كوه اسپيناس و در بين جنگل هاي سرسبز، آبشار لاتون قرار گرفته است و در چهار فصل ديدني ست. ارتفاع اين آبشار 105 متر است و آبشاري هم در نزديكي آن با ارتفاع 65 متر قرار دارد. در بالاي آبشار، سه حوض بزرگ با سه آبشار 10 متري وجود دارد كه از شگفتي هاي اين منطقه است. فقط كافيست اين آبشار را به عنوان يكي مقصد گردشگري انتخاب كنيد، قطعا عبور از مراتع و جنگل و چشمه هاي بي نظير در طول مسير، سفري لذت بخش و پر از شگفتي را براي شما به ارمغان مي آورد. 

ماجراي آگهي فروش ميلياردي يك (شهاب سنگ) در خيابان جردن تهران چيست؟

راهنماي دره نوردي و پيمايش آبشار لاتون

 

جاذبه هاي منطقه لاتون

شما با انتخاب آبشار لاتون، شما مي توانيد از جاذبه هاي ديگر اين منطقه ديدن كنيد و نهايت لذت را ببريد. روستاي كوته كومه داراي چشمه‌ آب گرم و استخري است كه شما ميتوانيد در آنها دوش بگيريد. اگر كوهنورد باشيد، شما مي‌توانيد در دامنه‌ كوه اسپيناس كوهنوردي كنيد. در مسير پياده روي از درياچه سوها هم خواهيد گذشت. درياچه سوها در فاصله ۱۵ كيلومتري آبشار قرار دارد و يكي از قشنگترين درياچه هاي ايران است. هاست. جالب اينكه نزديكي اين آبشار به آستارا، شما را ترغيب خواهد كرد كه سري به بازارچه هاي ساحلي آستارا بزنيد. 

 

راهنماي دره نوردي و پيمايش آبشار لاتون

 

با چه تجهيزاتي به آبشار لاتون سفر كنيم؟ 

از آنجايي كه پيمايش اين آبشار تقريبا طولانيست و چيزي حدود 8 ساعت طول خواهد كشيد و شما براي رسيدن به آن بايستي از جنگل و كوه عبور كنيد، نياز به يك كفش مناسب داريد. پوشاك مناسب فصل را فراموش نكنيد. هميشه يكدست لباس اضافه همراهتان باشد. علاوه بر تنقلات و غذاي در طول مسير، عينك آفتابي و ضد آفتاب همراه با كيف كمك اوليه با خود همراه داشته باشيد. 

آبشار لاتون، آبشاري ست كه همه فصول مي توانيد از آن بازديد كنيد، فقط بستگي به اين دارد كه شما عاشق برگ هاي زرد پاييز هستيد يا سرسبزي بهار و تابستان. اما بهترين زمان سفر به اين آبشار اوايل بهار و اوايل تابستان است كه هواي منطقه معتدل است. 

 

راهنماي دره نوردي و پيمايش آبشار لاتون

 
مسير دسترسي به آبشار لاتون

براي رسيدن به آبشار بايد به شهر لوندويل برسيد. از تهران تا اين شهر حدودا 7ساعت راه است.  اتوبان تهران – رشت را به سمت تالش انتخاب كنيد. . از تالش تا لوندويل كمتر از يك ساعت راه داريد. از لوندويل جاده‌ فرعي به سمت جنوب را طي كرده و به روستاي كوته كومه برسيد.سپس از آن بايد راه مال‌رويي به طول تقريبي ۶ كيلومتر را در دل جنگل‌هاي زيباي منطقه طي كنيد. از طريق مسير سوها به لاتون نيز امكان دسترسي به اين آبشار وجود دارد. مسير دسترسي به لاتون پرپيچ‌وخم و دره‌هاي عميق دارد، پس با بررسي همه جوانب و احتياط سفر كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.