راهنماي گردشگري و بازديد از آبشار شوي (تله زنگ) + راه هاي دسترسي و پيمايش آبشار شوي

۲۶ بازديد
آبشار شوي(تله زنگ) به عنوان يكي از زيبارتين آبشارهاي ايران است كه به عنوان سي و پنجمين اثر طبيعي ايران در ميراث ملي و طبيعي به ثبت رسيده است

 

راهنماي گردشگري و بازديد از آبشار شوي

مطلب نيو – اگر قصد سفر، به مكاني آرام و در كنار آن مهيج را داريد، آبشار شوي را انتخاب كنيد. منطقه اي كه با گذر از رودخانه و دامنه كوه هاو صخره ها و ديدن چشم اندازهاي بي نظير، به يكباره صداي آبشاري بلند و طنين انداز به گوشتان مي خورد كه با ديدنش شگفت زده تان مي كند. 

راهنماي گردشگري و بازديد از آبشار شوي

فيلتر كارتون در اسنپ چت (snapchat) چيست؟ / نحوه استفاده و فعال كردن فيلتر چهره اسنپ چت

آبشار شوي، نياگاراي ايران

آبشار شوي معروف به نياگاراي ايران، به عنوان يكي از بزرگترين آبشارهاي ايران در رشته كوه زاگرس و منطقه سردشت در استان خوزستان و با فاصله كمي از استان لرستان قرار دارد. راحت ترين راه دسترسي به اين منطقه راه آهن لرستان است. 

بهترين راه رسيدن به تله زنگ، رفتن به ايستگاه راه آهن شهرستان دورود است.  بعد از سوار شدن در قطار، و عبور از دل كوه ها و چشم انداز بي نظيري كه هيچ كجاي دنيا نخواهيد ديد و ديدن رودخانه شگفت انگيز سزار؛ و بعد از ساعت به ايستگاه تله زنگ خواهيد رسيد.  از آنجا مسيري حدودا سه ساعته را پيمايش خواهيد كرد تا به روستا برسيد. اگر برنامه چند روزه اي را در پيش داريد مي توانيد در روستا و مراتع اطرافش كمپ بزنيد و اگر علاقمند به كمپ زدن در كنار آبشار شوي هستيد، مسير را به سمت آبشار ادامه مي دهيد. 

 هر آنچه در مسير مي بينيد زيباست. از درخت هاي بلوط گرفتن تا قدم زدن كنار رودخانه. فقط حواستان باشد عبور از سيم بكسل ها و رسيدن با آبشار نياز به دقت و حمايت دارد. بعد از گذر مسير پر پيچ و خم و البته زيبا و پيماستي حدودا 2ساعته ، آبشار شوي جلوي چشمانتان ظاهر خواهد شد. 

 

راهنماي گردشگري و بازديد از آبشار شوي

 

آبشار شوي و دانستني هاي آن

ارتفاع  آبشار از محل سرچشمه نزديك به ۱۰۰ متر و عرض آن ۷۰ متر است. آب اين آبشار مرتفع از دل كوهي كه چورويك نام دارد، به پايين مي‌ريزد و به‌صورت پله پله تا كف رودخانه جريان دارد و با عبور از صخره‌ها، سرانجام به رود دز سرازير مي‌شود.

اگر زمان مناسبي داريد مي توانيد ارز آبشارهايي كه كمي جلوتر قرار داد بازديد كنيد، آبشار دوم شوي در اين قسمت قرار دارد. وجود حوضچه هاي متعدد، مكان مناسبي براي آبتني است.بهترين زمان بازيد از اين آبشار، اواخر اسفند و اوايل فروردين است

شوي در زبان لري بختياري به معناي لطافت است و اغلب ساكنان اطراف اين آبشار از قوم لر و تيره بختياري هستند. سمندر لرستاني كه اين آبشار محل زيتش است، اخيرا بدليل دزدي و قاچاق اينگونه ناياب سمندر كه به سمندر ايراني معروف است منقرض شده است.

 

راهنماي گردشگري و بازديد از آبشار شوي

 

آبشار دوم شوي و حوضچه هاي معروف آن
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.