اهواز؛ فاضلاب در شهر، خانه‌ها روي آب

۱۰۹ بازديد

در كشاكش محاصره منازل اهوازي‌ها در باران و فاضلاب، آبفا و شهرداري اهواز يكديگر را به "بي‌مسئوليتي" متهم مي‌كنند. اهواز ۲۴۰۰ كيلومتر شبكه فاضلاب دارد كه ۱۱۰۰ كيلومتر آن فرسوده است. زندگي اهوازي‌ها روي آب سرگردان است.

سه ساعت بارندگي از آسمان اهواز كافي بود تا ۹۰ ميليمتر آب وارد شبكه و كانال‌هاي دفع  آب‌هاي سطحي اين شهر شود. اما اين كانال‌ها ظرفيت اين حجم از بارندگي را نداشتند و بيشتر مناطق مركزي و شيب‌دار شهر اهواز دچار سيل شد. خبرهاي داغ

Image result for ‫سيل اهواز‬‎

آخرين گزارش‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي در شهر اهواز حكايت از آن دارد كه حتي آماده باش و بكارگيري ۱۷۰۰ نيروي خدمات شهري هم نتوانسته است در مهار آب‌هاي سطحي انباشته در معابر عمومي، منازل مردم در مناطق شيب‌دار، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، مدارس و حتي محوطه ترانزيت فرودگاه اهواز گره از مشكلات اخير اين شهر باز كند. فاضلاب اهواز

بارندگي شديد اخير در استان خوزستان كه براساس تصاوير ويدئويي منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي و كليپ‌هاي ارسالي به دويچه وله، زندگي بيشتر خانواده‌هاي اهوازي را مختل كرده، از دوشنبه ۲۵ آذر شروع شد و به شهر اهواز رسيد.

عدام نوجوان عراقي در الوثبه بغداد +فيلم كامل

ميزان بارندگي در نخستين ساعت‌هاي دوشنبه تنها در آبادان ۱۰۴ ميليمتر، .اهواز ۶۰ ميليمتر، ماهشهر ۲۸ ميليمتر، سطح شهر دزفول ۲۱.۸ و ايستگاه هواشناسي دزفول ۲۰ ميليمتر گزارش شد.

براساس تازه ترين اطلاعات، تا ساعت تنظيم اين گزارش، از شدت بارندگي در اهواز، آبادان و ماهشهر كاسته نشده است.

اهواز بحراني‌تر از بقيه شهرها

شهر اهواز در ميان ديگر شهرهاي استان خوزستان وضعيت بحراني‌تري به خود گرفته است و برخي گزارش‌هاي تاييد نشده حكايت از بررسي تخليه برخي مناطق مسكوني دارد.

اين در حالي است كه به گزارش ايسنا به نقل از مديرعامل شركت آب و فاضلاب اهواز  ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آينده، آب جمع شده از مناطق درگير آبگرفتگي در اين شهر خارج خواهد شد و وضعيت به حالت عادي باز خواهد گشت.

روحاني: اينترنت قطع نخواهد شد، رشد ارتباطات از دستاوردهاي دولت است

بهنام مريدي، مديرعامل شركت آب و فاضلاب اهواز، گفت كه دوشنبه شب و در مدت تنها سه ساعت حدود ۹۰ ميليمتر باران بر آسمان باريده است و اين حجم بارندگي در طول اين مدت زمان وارد شبكه و كانال‌هاي دفع آب‌هاي سطحي شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.