بيوگرافي بازيگران سريال پريا عكس و تصاوير

۱۶۸ بازديد

سريال پريا از ساخته هاي حسين سهيلي زاده است كه داستان جذابي دارد و بيشتر حول محور بيماري ايدز مي چرخد. اين سريال كه قبلا بسيار پربيننده شده بود اكنون روي آنتن شبكه آي فيلم مي رود.

 

عكسي از سريال پريا

داستان سريال پريا؛ از اول تا آخر

قصه از زمان حال و از جايي آغاز مي‌شود كه پريا با بازي لادن مستوفي پس از چند سال دوري از ايران به كشور بازمي‌گردد. در شرايطي كه پريا همچنان از ازدواج قديمي اش سرخورده است، وارد رابطه‌اي عاطفي با كيوان، پسرخاله‌اش (اميرحسين آرمان) مي‌شود. زوج تازه به اميد آغاز زندگي تازه، مشكلات را يك به يك از سر راه برمي‌دارند اما برخي اتفاق‌ها مانند مبتلا شدن كيوان به ايدز،مشكل حضانت پريا و ... زندگي اين زوج را تحت تاُثير قرار مي دهد.

 

پايان سريال پريا با انتقادهايي همراه بود. نمناك درباره آخر اين سريال نوشت: بعد از يك دعوا و بزن بزن نمايشي، همه چيز گل و بلبل شد و نهايتا به هندي ترين حالت ممكن تمام شد.

 

يكي از اتفاق هاي عجيب قسمت آخر درباره حبيب اتفاق مي افتد. حبيب از ابتداي سريال، شخصيت مثلا بدمن قصه است. هرچه جلو مي رود سياهي او بيشتر نشان داده مي شود. قمار مي كند، هفتاد ميليون تومان مي بازد، سر پريا، كيوان و بچه هايش كلاه مي گذارد و خلاصه همه را به دردسر مي اندازد. آن قوت درست در لحظه آخر، وقتي طلبكار توي خانه اش ايستاده و با چاقو به بچه اش حمله مي كند ،كيوان مثل زورو سر مي رسد و با چند تا حركت بروس لي وار، طلبكار را از شيشه بيرون مي اندازد. درست همين لحظه است كه حبيب نادم مي شود و از كيوان مي خواهد كه پسرش را به بيمارستان برساند.

 

حالا قصه به هفت ماه بعد مي رسد. حبيب بعد از آن ماجرا، تاديب شده و تصميم گرفته راه و روش درستي را براي زندگي اش انتخاب كند. حالا توي روستاست و كنار پدرش روزهاي خوشي دارد و حتي وقتي مي بيند پريا درد زايمان دارد با همان پاهاي معلولش مثل قهرمان ها مي رود تا قابله پيدا كند...

 

اگر حسين آقا و نيره هم در قسمت آخر به هم مي رسيدند و مراسم عروسي برگزار مي شد، ديگر همه چيز تكميل مي شد. حداقل جاي شكرش باقي است كه خود عوامل به اين نتيجه رسيدند كه اين يكي را نشان ندهد. البته كنار هم قرار گرفتن اين دو نفر، آمدنشان با يك ماشين به روستا و... همگي نشان از اين دارد كه بالاخره اين اتفاق مي افتد.

عكسي از سريال پريا

بازيگران سريال پريا

لادن مستوفي بازيگر نقش پريا ، اميرحسين آرمان بازيگر نقش كيوان، افسانه بايگان بازيگر نقش خاله نير، امير رضا دلاوري نقش عليرضا حق گو، محمود پاك‌نيت حسين آقا پدر كيوان، عمار تفتي، كمند اميرسليماني بازيگر نقش گلي، رامتين خدا پناهي همسر سابق پريا و هادي قميشي و اشكان هورسان بازيگر نقش آقاي رستگار بازيگران اصلي اين سريال هستند همچنين چهار بازيگر كودك با نام هاي: محمد رضا شيرخانلو، سودا بهروز رشيد، روژان تقي زاده و شادي نكته سنج در اين سريال ايفاي نقش مي كنند.

عكسي از سريال پريا

ساعت پخش و تكرار از شبكه آي فيلم

سريال پريا هر شب ساعت 10 از آي فيلم پخش مي شود و تكرار آن نيز دو نوبت در روز در ساعت هاي 6 صبح و 2 ظهر خواهد بود.

عكسي از سريال پريا

سريال پريا چند قسمت است

اين مجموعه تلويزيوني در 36 قسمت ساخته شده و اولين بار در تابستان سال 1395 از شبكه 3 پخش شد.

عكسي از سريال پريا

نقد سريال پريا

در ادامه خلاصه اي از دو نقد بر سريال پريا را بخوانيد:

عكسي از سريال پريا

مجموعه اي قصه گو

نقد فارسي نوشت: ... يكي از ويژگي هاي مثبت و بارز «پريا» قصه گو بودن است. اين سريال به شكل كلاسيك قصه اش را تعريف مي كند.

بيوگرافي هارو بازيگر ژاپني نقش آسا در سريال آسا

نياز به يادآوري نيست كه مخاطب ايراني عاشق مدل «يكي بود يكي نبود» است و اين شيوه داستان گويي او را سر ذوق مي آورد. «پريا» از قسمت اول براي بيننده قصه تعريف كرده؛ مي گويد دو خانواده هستند كه يكي مادر ندارد و آن يكي پدر. نسبت اين دو خانواده «دختر و پسرخالگي» است. پدر عاشق خاله شد و پسر دلباخته دخترخاله. دخترخاله مطلقه است و دو بچه دارد؛ سنش ۱۰ سالي از پسر بيشتر است. در كنار آن قصه شخصيت هاي ديگر هم روايت مي شود؛ مثل يك معتاد كه زنش قصد جدايي از او دارد.

عكسي از سريال پريا

شخصيت هاي چند وجهي

سينما سينما نيز نوشت: ... مجموعه‌هايي با تعداد قسمت‌هاي بالا به چند عامل كليدي براي جذب و مهم‌تر از آن نگه داشتن مخاطبان خود احتياج دارند كه يكي از شاخص‌ترين آنها شخصيت‌پردازي است. پريا هم از اين قاعده مستثني نبوده و به شخصيت‌هايي چندوجهي و در عين حال جذاب براي پيشبرد داستان خود نياز دارد. كيوان و پريا به‌عنوان قهرمان‌هاي كار كه بيشترين حضور را هم جلوي دوربين دارند، نياز فراواني به لايه‌هاي مختلف داشته تا از تيپ بودن خارج شوند. كاري كه تا حدود زيادي درباره اين دو نفر انجام گرفته و مخاطب براي باورشان كار سختي پيش روي ندارد.

بازيگران سريال داستان ما (This is us) سريالي آمريكايي

كيوان نمونه‌اي از يك جوان امروزي تحصيلكرده است كه براي رسيدن به خواسته خود دست از تلاش برنداشته و در اين مسير براي هدف خود مي‌جنگد، اما شكل رابطه او با پدرش (حسين آقا) كليشه‌اي از كار درآمده و مخاطب اين حجم از شكاف و فاصله ميان اين دو را آن هم در غياب مادر كيوان درك و هضم نمي‌كند.

 

با همه اينها مخاطب براي كيوان كه تنها يك لغزش آن هم در رفتن به يك مهماني داشته، دل مي‌سوزاند و براي اطلاع از فرجام سرنوشت وي به تماشاي ادامه كار مي‌نشيند. پريا در قياس با كيوان لايه‌هاي بيشتري داشته و با توجه به شناسنامه تدارك ديده شده براي وي جذاب‌تر هم به نظر مي‌رسد. زن جواني كه سال‌ها پيش تن به ازدواجي داده كه چندان مورد علاقه‌اش نبوده و سرانجام هم با داشتن دو فرزند جدا و روانه خارج از ايران شده است. پيشنهاد ازدواج كيوان به او، بخش مهم و ناديده گرفته شده وجودش را فعال كرده و به شعله‌ور شدن آتش عشق منجر شده است.

 

در حقيقت اين بار اوست كه مي‌خواهد انتخاب كند و پاي انتخابش هم تا آخر بايستد، اما شخصيت‌هاي مكمل از پدر كيوان و خواهرش (گلي) گرفته تا مادر پريا كاملا براساس كليشه‌ها شكل گرفته‌اند كه همين امر لطمات زيادي به پيكره فيلمنامه اين مجموعه تلويزيوني وارد كرده است. بخصوص پدر كيوان كه در قسمت‌هاي نخست براي مخالفتش با ازدواج پسرش و پريا تنها دست به واكنش‌هاي عصبي و بدون پشتوانه منطقي مي‌زند كه از يك پدر ايراني آن هم در شرايطي كه مادر كيوان هم فوت كرده، انتظار نمي‌رود.

 

نه تنها فرم قصه گويي «پريا» جذابيت دارد كه سوژه قصه هم داراي كشش است. همين كه يك پدر و پسر توامان عاشق يك مادر و دختر هستند، اين كه دختر مطلقه است و ۱۰ سال بزرگتر از پسر، اين كه شوهر سابق دختر همچنان هست و… بيننده را درگير داستان مي كند.

 

از آن طرف زمينه ابراز علاقه و نيز عشق و عاشقي دختر و پسر خاله اسير نگاه بسته تلويزيون نمي شود. مشاجره ها و اختلاف نظر پدر و پسر به گونه اي روايت شده كه به خوبي گوياي فاصله نسل ها است و باورپذير. به اين ها اضافه كنيد ماجراي ايدز را كه در قسمت هاي آينده محور مي شود و مي تواند بار دراماتيك سريال را دوچندان كند....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.