عراق مجوز رويترز را به دليل گزارش اختلاف در مورد ارقام ويروس كرونا به حالت تعليق درآورد

۴۵ بازديد

عراق پس از انتشار مطلبي مجوز فعاليت خبرگزاري رويترز را به حالت تعليق درآورد و گفت تعداد موارد تاييد شده Covid-19 در اين كشور بيشتر از گزارش رسمي است.



رگولاتور رسانه اي عراق گفت كه مجوز رويترز را به مدت سه ماه لغو مي كند و 25 ميليون دينار (21000 دلار) جريمه نقدي مي كند ، زيرا تخلف آژانس از قوانين پخش رسانه اي است.

در نامه اي به رويترز ، كميسيون ارتباطات و رسانه (CMC) گفت كه اين اقدام را انجام داده است "زيرا اين موضوع در شرايط فعلي در حال وقوع است كه تأثيرات جدي بر سلامت و ايمني جامعه دارد."
رويترز گفت كه از تصميم مقامات عراقي ابراز تأسف كرده و در كنار داستاني ايستاده است كه به گفته وي بر اساس منابع پزشكي و سياسي متعدد و مناسب قرار گرفته و به طور كامل موقعيت وزارت بهداشت عراق را نشان مي دهد.
و در تلاش هستند تا اطمينان حاصل كنند كه ما همچنان اخبار معتبر درباره عراق را ارائه مي دهيم. "

برهم صالح ، رئيس جمهور عراق در پاسخ به سوالي درباره تعليق رويترز در مصاحبه با كريستين امانپور در CNN ، گفت كه اين يك "تصميم متأسف" است كه توسط كميسيوني مستقل از دولت اتخاذ شده است. گاردين

"از نظر من ، شما مرا در موقعيتي قرار نمي دهيد كه از آن دفاع كنم. من با تيم حقوقي خود كار مي كنم تا آن را لغو كرده و شرايط را مديريت كنم. "صالح گفت.

وي گفت: داستان رويترز باعث پريشاني شده است زيرا اين امر مستلزم جعل عمدي سوابق توسط دولت است ، كه به گفته وي چنين نبوده است.

گزارش رويترز ، كه در 2 آوريل منتشر شد ، به سه پزشك درگير در مراحل آزمايش ، يك مقام وزارت بهداشت و يك مقام ارشد سياسي گفته است كه عراق هزاران مورد تاييد شده Covid-19 داشته است ، چندين برابر بيشتر از 772 موردي كه به طور عمومي در آن زمان.

اين گزارش در تاريخ 2 آوريل به روز شد و شامل سخني از سخنگوي وزارت بهداشت ، ارسال شده توسط پيام متني شد ، وي اظهارات منابع را در مورد شيوع بيماري رد كرد و آنها را "اطلاعات نادرست" توصيف كرد.

بيت‌كوين چيست؟


علاوه بر تعليق سه ماهه ، به رويترز دستور داده شد كه عذرخواهي رسمي را صادر كند.

طبق گفته وزارت بهداشت ، تا 13 آوريل ، عراق 1،378 مورد Covid-19 را ثبت كرده است ، از جمله 78 مورد مرگ.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.