بازيگران سريال داستان ما (This is us) سريالي آمريكايي

۴۸ بازديد

"داستان ما" (This is us) سريالي آمريكايي در ژانر درام-رومانتيك است كه دن فوگلمن براي نمايش در شبكه ان‌بي‌سي ساخته است. سريال به صورت مختصر داستان زندگي يك خانواده را در زمان‌هاي مختلف روايت مي‌كند و هرچه جلوتر مي‌رود بيننده بيشتر به درون زندگي و مشكلات شخصيت‌ها كشيده مي‌شود. بد نيست بدانيد در ابتدا شبكه ان‌بي‌سي تنها سفارش يك فصل ۱۸ قسمتي را به سازندگان اين سريال مي‌دهد، ولي بدليل استقبال زياد مخاطبان، ساخت اين سريال تا فصل پنجم ادامه پيدا مي‌كند.

 

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

از ديگر نكات قابل توجه اين سريال مي‌توان به تاثيري كه از اتفاقات روز آمريكا و جهان گرفته اشاره كرد. اتفاقاتي مانند كشته شدن جرج فلويد و در پي آن تظاهرات عليه تبعيض نژادي و يا همه‌گيري كوويد ۱۹؛ كه كار مخاطب را براي همذات پنداري با شخصيت‌ها آسان مي‌كند. سريال "داستان ما" در لس‌انجلس فيلم برداري شده و از ۲۰۱۶ تا كنون علاقمندان به درام را مفتون و شيفته خود كرده است.

اگر بخواهيد داستان اين سريال را براي كسي تعريف كنيد كار نسبتا ساده‌اي پيش رو داريد. در اين سريال، داستان زندگي يك زن و شوهر آمريكايي و ۳ فرزندشان روايت مي‌شود. هرچند كه شما به عنوان مخاطب خيلي زود به پيش و پس رفتن در زمان عادت مي‌كنيد و قيد خط زماني مستقيم را مي‌زنيد؛ اما داستان كلي درواقع با يك بارداري سخت آغاز مي‌شود. جك ۳۶ ساله و همسرش ربكا كه ۳ قلو باردار است خود را براي اتفاقي خوشحال كننده آماده مي‌كنند. همه چيز البته باب ميلشان پيش نمي‌رود و در طي يك وضع حمل سخت يكي از ۳ فرزندشان را از دست مي‌دهند.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

جك و ربكا با اين عقيده كه مقدر بوده سه فرزند داشته باشند بعد‌ها سرپرستي رندال را بر عهده مي‌گيرند (رندال در همان روز به دنيا آمدن ديگر فرزندان خانواده و در همان بيمارستان متولد شده است). سريال يا در زمان حال داستان زندگي اين ۳ فرزند و خانواده و مشكلاتشان را به تصوير مي‌كشد و يا با عقب رفتن در زمان خاطراتي از روز‌هاي زندگي جك و ربكا را قبل و بعد از  سه فرزندشان براي ما تعريف مي‌كند.

سريال "داستان ما" در جلب كردن نظر مخاطبان و منتقدين به يك اندازه موفق عمل كرده و با امتياز ۸.۷ در سايت IMDB نامزد جوايز بسياري شده است. نامزدي براي بهترين سريال درام در گولدن گلاب و كريتيك چويس اواردز، همچنين انتخاب به عنوان بهترين برنامه تلويزيوني توسط انجمن فيلم آمريكا تنها بخش كوچكي از جوايز متعدد اين سريال است.

خلاصه داستان و عكس بازيگران سريال در ميان خاكستر

"داستان ما" در زمينه فردي نيز براي بازيگرانش پروژه خوش يمن و موفقي از آب درآمده و جوايز زيادي را نصيب دست اندركارانش بخصوص بازيگران نقش رندال، كوين و كيت نموده است. براي نمونه استرلينگ كي. براون (بازيگر نقش رندال) براي بازي در همين سريال موفق به كسب گولدن گلاب، امي و بسياري جوايز ديگر شده است.

علاوه بر تمام جوايز و توجهي كه سريال "داستان ما" توانسته از ۲۰۱۶ تا امروز كسب كند؛ عوامل اين سريال نشان دادند از منظر فشن و طراحي لباس نيز حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

از آنجايي كه سريال، زندگي شخصيت هايش را در زمان‌ها و سنين مختلف روايت مي‌كند شما به عنوان مخاطب مي‌توانيد سير تكامل هر شخصيت را از نظر انتخاب لباس دنبال كنيد و دريابيد هر كدام از آن‌ها بسته به سن و ويژگي‌هاي شخصيتي در هر زمان، چگونه پوشششان را انتخاب كرده‌اند. علاوه بر اين مسئله، تنوع زياد شخصيت‌ها (براي مثال شخصيت‌هايي با سايز‌ها و رنگ پوست‌هاي متفاوت) و همچنين تاثير پذيرفتن سريال از وقايع روز و تغييرات اخير دنياي مد از دلايل ديگريست كه اين سريال را براي علاقه‌مندان به فشن جذاب كرده است. در ادامه با هم نگاهي اجمالي به انتخاب پوشش سه شخصيت اصلي اين سريال مي‌اندازيم.

ربكا

شايد بتوان گفت ربكا با بازي مندي مور بيش از بقيه شخصيت‌ها از نظر استايلِ لباس پوشيدنش مورد توجه قرار گرفته و علاقمندان به فشن براي ياقتن لباس‌هايش فروشگاه‌هاي آنلاين را زير و رو كرده‌اند.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

"هالا باهمت" طراح لباس مطرح اين سريال در مورد انتخاب لباس براي ربكا مي‌گويد: براي ما اهميت داشت كه پوشش ربكا به نوعي امضاي آن شخصيت را داشته باشد؛ حال چه ۱۹۷۵ باشد چه ۲۰۱۶.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

به همين خاطر باهمت و تيمش براي يافتن كلا‌ه‌هاي جالب (مانند كلاه بافتني كه وقتي ربكا براي اولين بار ويليام را مي‌بيند به سر دارد)، جواهرات (بخصوص گوشواره) و البته بوت‌هاي خاص؛ به فروشگاه‌ها و انبار‌هاي بسياري سر زده اند.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

جك

نكته جالب درباره شخصيت جك، فيزيك خاص بازيگر آن يعني ميلو ونتيميليا است. بد نيست بدانيد در شبكه‌هاي اجتماعي بحث‌ها و شوخي‌هاي زيادي درباره كار دشوار انتخاب پوششِ اين شخصيت به ويژه به خاطر بازو‌هاي بزرگتر از حد نرمالش شده است.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

وقتي از طراح لباس سريال درباره سختي انتخاب پوشش براي چنين بازيگري پرسيده شد؛ هالا باهمت با خنده اينگونه پاسخ داد: پيش از آغاز سريال همه درباره همين موضوع حرف مي‌زدند و حتي به ياد دارم سازندگان سريال درباره اين موضوع جلسه‌اي گذاشتند، اما به محض آغاز سريال همه چيز تغيير كرد.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

درواقعيت تمام لباس‌هاي قديمي و آنتيك شخصيت جك، جز چند لباس كار از برند‌هاي فيلسون يا پندلتون، به خوبي روي بدن ميلو مي‌نشست و احتياجي به تغيير نداشت.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

كيت

پس از ربكا، كيت شخصيتي است كه لباس‌هايش به شدت مخاطبان سريال را جذب كرده است. سال‌هاست كه فعالان حقوق زنان و برخي از ان‌جي‌او‌ ها به كمپاني‌هاي مولتي ميليارديِ توليد يا فروش لباس درخصوصِ تصوير غيرواقعي مدل‌ها و تاثيرشان بر اعتماد به نفس دختران نوجوان و جوان هشدار مي‌دهند.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

اين كنشگران اجتماعي عقيده دارند مدل‌هايي كه لباس‌ها را تبليغ مي‌كنند بيش از اندازه لاغر هستند و همين موضوع باعث شده دختران زيادي در سراسر دنيا براي رسيدن به سايزي شبيه به آن‌ها آسيب‌هاي جسمي و روحي فراواني متحمل شوند. اين اعتراض‌ها تا جايي پيش رفته كه بسياري از بِرند‌هاي مطرح پوشاك راضي شدند از مدل‌هايي با سايز‌ها و وزن‌هاي مختلف استفاده كنند.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

كيت در اين سريال با بازي كريسي متز با لباس‌هاي متفاوت و زيبايي كه به تن دارد حتما باعث رضايت اين فعالان مدني شده است و برخلاف كليشه‌ها تعريف جديدي از زيبايي ارائه مي‌دهد.

داستان ما؛ خانواده‌اي صميمي با لباس‌هاي متنوع

باهمت درباره انتخاب پوشش براي شخصيت كيت مي‌گويد: براي ما روند انتخاب لباس براي شخصيت كيت تفاوتي با ديگر شخصيت‌ها نداشت. ما مي‌خواستيم پوشش كيت در يك زمان هم جلب نظر كند و هم روايتگر جنگ دروني او با مشكلات شخصيش باشد. باهمت مي‌گويد از همان ابتدا مي‌دانستيم كه قرار نيست با كيت بر اساس كليشه رفتار كنيم و به او لباس‌هايي بي‌هويت با سايز بزرگ بپوشانيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.