تبرئه از اتهام قتل همسر بعد از 8 سال

۱۱۷ بازديد

حكم تبرئه مرد جواني كه به اتهام قتل همسرش دستگير شده بود، در ديوان عالي كشور تأييد شد.

 

تبرئه از اتهام قتل همسر بعد از 8 سال

 

به گزارش روزنامه جوان، سال ۹۱ مأموران پليس پايتخت، از قتل زن جواني در يك منزل مسكوني در غرب تهران باخبر و راهي محل شدند. با حضور ماموران در محل اولين شواهد نشان مي داد، زن ۳۰ساله به نام راضيه بر اثر ضربه چاقو كشته شده است و شوهر و فرزند يكساله اين زن تيز زخمي و به بيمارستان منتقل شده اند.

 

جسد زن جوان به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات در اين زمينه آغاز شد تا اينكه شوهر راضيه به نام مرتضي بعد از بهبودي نسبي در شرح ماجرا گفت: همسرم بعد از زايمان به افسردگي شديدي مبتلا شده بود و مدام گريه مي كرد. بارها از او خواستم به دكتر برويم، اما راضي نمي شد شب حادثه او با من درگير شد و حتي در آن درگيري مرا به شدت كتك زد، اما من خودم را كنترل كردم و حرفي نزدم. بعد با پدرش تماس گرفتم و ماجرا را به او گفتم. پدر راضيه از من خواست تا دخترش را به خانه اش بفرستم اما راضيه اين را هم قبول نكرد و به خانه پدرش نرفت.

 

متهم در ادامه گفت: «بعد از آن درگيري، راضيه آرام شد و به اتاق خواب رفت و بعد از گريه هاي زياد خوابش برد. من هم بعد از اينكه او آرام شد، خوابيدم، اما نيمه هاي شب با صداي جيغ فرزندم از خواب بيدار شدم و با صحنه وحشتناكي روبه رو شدم.»

 

مرد جوان ادامه داد: همسرم را ديدم با چاقو بالاي سر فرزندم ايستاده است. جلو رفتم كه متوجه شدم او با چاقو فرزندم را زخمي كرده است. راضيه تا مرا ديد به طرفم حمله كرد و چند ضربه با چاقو هم به من زد. مي خواستم چاقو را از دستش بگيرم اما يكباره چاقو را به شكمش زد و روي زمين افتاد. همان موقع با اورژانس و پليس تماس گرفت، اما بي فايده بود و همسرم فوت كرده بود.

 

تلاش ها در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه كارشناسان پزشكي قانوني احتمال دادند همان ضربه به شكم كشنده بوده است و مقتول خودكشي كرده است.

 

با اعلام اين نظريه اما پدر و مادر مقتول عليه دامادشان شكايت كردند و مدعي شدند او قاتل دخترشان است. با طرح اين شكايت، تحقيقات وارد مرحله تازه اي شد و پليس دريافت آن مرد با همسرش اختلافات دامنه داري داشته است.

طلاق به‌ خاطر شغل نامتعارف همسر

به اين ترتيب مرتضي به اتهام قتل عمد روانه زندان شد و پرونده بعد از كامل شدن تحقيقات به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و روي ميز هيئت قضايي شعبه هشتم قرار گرفت.

 

ابتداي جلسه اولياي دم درخواست قصاص كردند. در ادامه متهم در جايگاه ايستاد و با انكار جرمش مدعي شد همسرش خود كشي كرده است. در آخر هيئت فضايي با رد اين ادعا پرونده را لوث تشخيص داده و حكم به برگزاري مراسم قسامه دادند بنابر اين متهم براي دومين بار پاي ميز محاكمه حاضر شد. او بعد از قرائت كيفرخواست در جايگاه ايستاد و 50 بار قسم خورد كه همسرش را به قتل نرسانده است.

 

در ادامه پدر مقتول نيز بيماري دخترش را تاييد كرد و گفت راضيه چند بار اقدام به خودكشي كرده بود.

 

به اين ترتيب هيئت قضايي بعد از شور با فرضيه خودكشي مقتول، مرد جوان را از اتهام قتل عمد تبرئه كردند. اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد و از سوي قضات شعبه ۴۲ ديوان نيز تاييد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.