جان بولتون: قاضي از مسدود كردن كتاب كتاب ترامپ خودداري مي كند

۱۲۷ بازديد

يك قاضي فدرال از جلوگيري از انتشار كتاب تمام داستان هاي جان بولتون ، سومين مشاور امنيت ملي دونالد ترامپ خودداري كرده است.

همانطور كه قاضي رويس سي لامبرت متذكر شد ، صدها هزار نسخه از اتاق جايي كه آن اتفاق افتاده ارسال شده و گزيده هايي به طور گسترده منتشر شده است. اين كتاب تا سه شنبه منتشر مي شود.

اما قاضي سخنان تندي براي بولتون داشت كه به گفته وي نتوانست بررسي امنيت ملي را انجام دهد و "مطالب طبقه بندي شده اي را منتشر كند". قاضي گفت بولتون ، "با امنيت ملي ايالات متحده قمار كرده است" و "خود را در معرض مسئوليت مدني (و بالقوه جنايي) قرار داده است".

ترامپ در توييتر اظهار داشت كه بولتون "بايد هزينه بسيار بالايي را براي اين كار بپردازد ، همانطور كه ديگران قبل از او دارند". رئيس جمهور همچنين قاضي را ستايش كرد ، كه ادعا كرد "پيروزي در دادگاه بزرگ" است و از دستيار سابق خود ، شاهين سياست خارجي نوشت: "او دوست دارد كه بمب ها را بر روي مردم پرتاب كند ، و آنها را بكشد. اكنون او بمبي را بر روي او انداخته است! "

ترامپ به دنبال سركوب عوامل امنيتي امنيت ملي بوده و بارها و بارها از احكام زندان براي خبرنگاران كه از چنين موادي استفاده مي كنند ، دفاع كرده است.

در نامه اي به Guardian ، كارل توبياس ، استاد حقوق دانشگاه ريچموند ، گفت كه ترامپ اكنون مي تواند "پرونده را ادامه دهد تا از دريافت بولتون درآمد حاصل از فروش كتاب جلوگيري كند و او را وادار كند تا مبلغ 2 ميليون دلاري را كه ناشر ارائه داده است از اين كار جلوگيري كند. ، در حالي كه دولت مي تواند بولتون را به دليل نقض [توافق نامه عدم افشاي] و به خطر انداختن امنيت ملي تحت پيگرد قانوني قرار داد.

وكلاي بولتون گفتند كه وي قانون فدرال را نقض نكرده است.

سفير در سازمان ملل متحد تحت جورج دبليو بوش ، بولتون مشاور بين المللي امنيت ملي بين آوريل 2018 و سپتامبر 2019 بود ، هنگامي كه استعفا داد. ترامپ ادعا كرد كه وي را اخراج كرده است.



زندگينامه: جان رابرت بولتون (۱۹۴۸-) - همشهري آنلاينگزيده هايي از كتاب وي براي ترامپ بسيار شرم آور بوده است ، افشاگري هايي از جمله آنچه بولتون مي گويد اقدام غيرقابل انكار در جستجوي كمك مجدد به انتخاب از كشورهاي خارجي ، چين در بين آنها و ناآگاهي رئيس جمهور از واقعيت هاي اساسي ژئوپليتيكي است.
تبليغات

منتقدان بولتون به امتناع وي از عمل به احضاريه مجلس در جريان استيضاح عليه ترامپ اشاره كردند ، و اين مربوط به تلاش براي اوكراين بود تا رقيبي سياسي پيدا كند كه بولتون در كتاب خود از آن بحث مي كند.

بولتون گفت كه او مايل به شهادت در دادگاه سنا ترامپ است اما جمهوريخواهان كنترل اتاق عالي قبل از آزادي رئيس جمهور ، شاهد شهود نبودند.

لامبرت ، قاضي دادگاه منطقه اي در واشنگتن ، نوشت كه اگرچه "رفتار يك جانبه بولتون نگراني هاي شديد امنيت ملي را برانگيخته است ، اما دولت هنوز ثابت نكرده است كه حكم درماني مناسب است".

وي افزود: «همانطور كه در اين جلسه به آن اشاره شد ، يك خبرنگار CBS News هنگام سؤال از دبير مطبوعات كاخ سفيد يك نسخه از كتاب را جمع كرد. با نگاه به آن ، اسب فقط بيرون از انبار نيست - بلكه خارج از كشور است. "

لامبرت استدلال دولت را رد كرد كه "امروز يك حكم حداقل مي تواند از گسترش بيشتر كتاب جلوگيري كند ، از جمله محدود كردن انتشار كتاب صوتي آن".

وي نوشت: "هنگام انتشار اين كتاب خود را بدون تأييد نهايي مقامات اطلاعات ملي ،" چاپ كرد ، "ممكن است بولتون صدمات جبران ناپذيري به كشور وارد كرده باشد.

وي افزود: "اما در عصر اينترنت ، حتي تعداد معدودي نسخه در گردش مي توانند محرمانه را غيرقابل برگشت مي دانند. يك فرد اختصاصي مجزا با يك كتاب در دست مي تواند مطالب خود را به دور و گسترده از كافي شاپ محلي خود منتشر كند. با صدها هزار نسخه در سرتاسر جهان - بسياري از آنها در اتاق خبر - اين آسيب ديده است. "

ترامپ در توييتر ، استيو اشميت ، منتقد جمهوريخواه رئيس جمهور ، را ذكر كرد كه وي گفت: "ويكو جان بولتون را" يك فرد مأيوس و نااميد به وظيفه خود در محافظت از آمريكا ناميد ".

"… ساده و ساده ، جان بولتون ، كه همه او را شسته بود تا اينكه من او را برگرداندم و به او فرصتي دادم ، با انتشار اطلاعات طبقه بندي شده (در مقادير گسترده) قانون را شكست. او بايد مانند اين كه ديگران قبل از او قيمت بالايي را براي اين كار پرداخت مي كنند. اين هرگز نبايد دوباره اتفاق بيفتد !!! "

اشميت پاسخ داد: "او در انجام وظيفه خود نتوانست آمريكا را از شما محافظت كند. ناكامترين رئيس جمهور در تاريخ آمريكا. شما بي كفايت و ناتوان هستيد. شما غير اخلاقي و بي ادب هستيد. شما اين انتخابات را گم مي كنيد. شما شكست خورده و رد خواهيد شد. ميراث شما مرگ ، ضعف و فروپاشي اقتصادي است. "

معدود ناظري انتظار داشتند كه ترامپ موفق شود جلوي كتاب كتاب بولتون را بگيرد ، واقعيتي كه به نظر مي رسد رئيس جمهور اعتراف كرده است.

ترامپ نوشت ، "بديهي است ،" با كتابي كه قبلاً براي بسياري از مردم و رسانه ها منتشر شده بود ، هيچ كاري از طرف قاضي محترم در مورد متوقف كردن آن انجام نشده است ... اما ، اظهارات و احكام قوي و قدرتمند در مورد پول و طبقه بندي BREAKING بود. ساخته شده است. "

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.