عكس و بيوگرافي يورگن كلوپ و همسرش + كارنامه ورزشي

۱۷۵ بازديد

بيوگرافي يورگن كلوپ

يورگن كلوپ ۱۶ ژوئن ۱۹۶۷ در اشتوتگارت، آلمان متولد شد، بازيكن و سر مربي سابق فوتبال آلمان كه در حال حاضر سرمربي تيم ليورپول انگليس است.

 

اين سرمربي با وجود اينكه در تيم هاي زيادي خدمت نكرده است اما كارنامه خيلي درخشاني براي خودش رقم زده است و در حال حاضر يكي از موفق ترين سرمربي هاي فوتبال جهان است.

خانواده و زندگي شخصي

كلوپ در روستاي گلتن در نزديكي جنگل سياه متولد شده است و او بيشتر دوران كودكي اش را آنجا گذارنده است، دو خواهر بزرگ تر از خودش به اسم هاي ايزولد رايش و استفاني كلوپ دارد.

بيوگرافي اشكان اشتياق و همسرش

مادر كلوپ خانم اليزابت كلوپ در يك مصاحبه در مورد پسرش اين چنين گفت: پسر من با همه همراه است و بسيار آرام و خونسرد است، او به حدي به فوتبال علاقه داشت كه در تابستان در خارج از كشور بازي مي كرد و در زمستان در اتاق نشيمن يك جا براي خودش درست كرده بود. (با خنده)

بيوگرافي و عكس هاي عبدالله روا مجري جنجالي و همسرش

پدر و مادر يورگن كلو

گفتني است پدر كلوپ در سن ۶۸سالگي در پي نبرد ۲سال به سرطان درگذشت او مي گويد پدرم هيچ وقت نتوانست بداند من مربي تيم دورتمند شده ام

Image result for ‫يورگن كلوپ‬‎

ازدواج و همسر

كلوپ تا كنون دو بار ازدواج كرده است سال ۲۰۰۱ با خانم سابين كلوپ ازدواج كرد و همان اوايل سال ۲۰۰۱ طلاق گرفتند، بعد از آن با خانم اولا ساندروك آشنا شد و در سال ۲۰۰۵ با هم به ازدواج كردند.

شروع فعاليت فوتبال

روياي فوتبال او زماني آغاز شد كه در سن ۱۶ سالگي به تيم محلي خودش پيوست، پس از آن سال ۱۹۸۷ به باشگاه فروزيم راه يافت و در همان سال وارد تيم اميد اينتراخت فرانكفورت شد. كلوپ در سال ۱۹۹۰ به باشگاه ماينس در پست مهاجم پيوست. پست او در آغاز دوران بازي در اين باشگاه مدافع بود. او تا سال ۲۰۰۱ در اين تيم بازي كرد كه در اين مدت توانست ۵۲ گل براي اين تيم به ثمر برساند. او در واقع يك بازيكن تك باشگاه به‌شمار مي‌آيد.

بيوگرافي و عكس هاي سامان دارابي بازيگر نقش فرهاد در سريال زير همكف

دوران سرمربي‌گري

پس از اعلام بازنشستگي از فوتبال او بلافاصله در سال ۲۰۰۱ به عنوان سرمربي ماينتس انتخاب شد كه در طول ۷ سال سرمربي‌گري ماينتس بود، در ماه مه ۲۰۰۸، كلوپ با قراردادي دو ساله با باشگاه بروسيا دورتموند جايگزين توماس دالي شد كه به همراه اين تيم نتايج بسيار ضعيفي را كسب كرده‌بود. در نخستين فصل حضورش در دورتموند، اين تيم را در پايان فصل به جايگاه ششم و در فصل پس از آن به جايگاه پنجم رساند. درخشش او در رهبري اين تيم، سبب تمديد قرارداد او با باشگاه بروسيا دورتموند شد.

 

از اين رو وي در ۸ اكتبر ۲۰۱۵، يورگن كلوپ پس از اخراج برندان راجرز با عقد قراردادي سه ساله به عنوان سرمربي باشگاه ليورپول انتخاب شد. او نخستين بار در ۱۷ اكتبر ۲۰۱۵ به عنوان سرمربي در برابر تاتنهام بر روي نيمكت ليورپول نشست كه در پايان اين بازي با نتيجه بدون گل مساوي خاتمه يافت.

خصوصيات شخصي

كلوپ بر خلاف برخي افزاد ديگر سرشناس خيلي كم حاشيه است و زياد به ماديات و قدرت فكر نميكند او تنها موفقيت تيم هايش و خوشحالي مردم كشورش برايش خيلي مهم است، گفته مي شود كلوپ بجاي خريد ماشين هاي لوكس بعد از اتمام مسابقات با قطار به خانه برمي گردد (البته اين موضوع براي چندسال پيش بود)

كاشت مو

او در يك مصاحبه در سال ۲۰۱۲ گفته بود: بله درست است من پيوند مو را تجربه كرده ام.

مسيحي بودن

كلوپ يك مسيحي است و مي گويد من به خدا ايمان دارم ديدگاه مسيحي او نشانگر اين است كه ما تنها يك بار زندگي مي كنيم و بايد سعي كنيم به بهترين نحو زندگي كنيم، اين زندگي من است و اگر من حتي بدانم فردا آخرين روز زندگي من است و امروز با خوردن نوشيدني و جشن گرفتن خوشحال مي شوم آن را انجام مي دهم.

بيوگرافي ورزشكاران

افتخارات

سرمربي

بروسيا دورتموند

  • بوندس‌ليگا: ۲۰۱۰–۱۱، ۲۰۱۱–۱۲
  • جام حذفي: ۲۰۱۱–۱۲
  • سوپر جام: ۲۰۱۳ ۲۰۱۴
  • ليگ قهرمانان اروپا: نايب قهرماني ۲۰۱۳

ليورپول

  • ليگ اروپا: نايب قهرماني ۲۰۱۶
  • ليگ قهرمانان اروپا: نايب قهرماني ۲۰۱۸
  • ليگ قهرمانان اروپا: قهرماني ۲۰۱۹
  • سوپر كاپ اروپا:قهرماني ۲۰۱۹

شخصي

  • بهترين سرمربي سال فوتبال آلمان: ۲۰۱۱، ۲۰۱۲
  • بهترين سرمربي سال فوتبال جهان: ۲۰۱۳ مقام دوم
  • بهترين سرمربي سال فوتبال جهان: ۲۰۱۹
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.