نحوه فهميدن ضريب هوشي افراد

۲۰ بازديد
هوش يكي از جذابترين و مهم ترين  فرايندهاي رواني است و زماني كه از هوش سخن به ميان مي آيد، همه كلمه آي كيو را درنظر مي گيريم

 

معنا و مفهوم ضريب هوشي و تست هوش

مطلب نيو – نظريه هاي و ديدگاه هاي متفاوتي در مورد هوش وجو دارد. در مجموع مي توان هوش را به مجموعه اي از استعدادهايي گفت كه در آن توانايي يادگيري، درك خودآگاهي، سرعت و مهارت پردازش و استدلال، حافظه، خلاقيت،زبان، دقت و تمركز  و… در آن دخيل هستند و عواملي همچون وراثت، عوامل فيزيولوژيكي، يادگيري، شرايط خانوادگي، شرايط محيطي – اجتماعي و عوامل فردي در آن نقش دارند. 

  آيا حل كردن جدول از آلزايمر جلوگيري مي كند + حل جدول و تقويت حافظه
 

معنا و مفهوم ضريب هوشي و تست هوش

 

بهره هوشي/ آي كيو

هوش از جمله پديده هاي روانشناسي است كه ديدگاه هاي مختلفي درباره آن وجود دارد. عده اي آن را اكتسابي و عده اي آن را انتسابي و وراثتي مي دانند. گالتون زيست شناس انگليسي، هوش را توانايي تميز دو محرك حسي از يكديگر دانست و  گفت هر كسي بتواند بهتر تفاوت دو محرك حسي را تشخيص بدهد باهوش‌تر است.

دانستن ميزان بهره هوشي همواره يكي از مسائل انسان بوده است، اينكه بداند چه ميزان بهره هوشي را دارد. بهره هوشي توسط لوئيس ترمن مطرح شد. او با استاندارد كردن آزمون هوش بينه-سيمون، نام آن را «مقياس سنجش هوش استنفورد-بينه» گذاشت و هر نمره اي كه از اين آزمون به دست مي امد، آي كيو آن شخص بود.

آي كيو يا IQ مخفف كلمه Intelligence Quotient است كه به معناي بهره هوشي ست و به شكل زير محسابه مي گردد. 

No alt text provided for this image

معنا و مفهوم ضريب هوشي و تست هوش

 

چگونه بهره هوشي خود را بالا ببريم؟

اكثر انسان هاي فكر مي كنند، آي كيو يك چيز وراثتي ست و از زمان تولد به يك شكل ثابت مي ماند، اما بايد بدانيد قابليت مغز انسان بسيار بالاست و شما مي توانيد با روش هاي مختلف عملكرد مغزتان را افزايش داده و در نتيجه بهره هوشي خود را افزايش دهيد. دانشمندان روش هاي مختلفي براي بالابردن آي كيو ارائه داده اند ولي شما با انجام چند كار ساده مي توانيد هوش خود را افزايش دهيد. 

 

راهنماي گردشگري و بازديد از آبشار شوي (تله زنگ) + راه هاي دسترسي و پيمايش آبشار شوي

دفتر رويدادهاي روزانه داشته باشيد و مسائل مهم را يادداشت كنيد. سعي كنيد بيشتر راه برويد. نفس عميق بكشيد و اجازه دهيد اكسيژن وارد مغزتان شود. چيزهاي جديد را كشف كنيد و ذهن جست و جو گري داشته باشيد. استراحت‌هاي كوتاه ولي مكرر داشته باشيد. حافظه‌تان را تقويت كنيد،با مواد مغذي كه مي شناسيد. صبحانه بخوريد ولي از خوردن قند دوري كنيد. مديتيشن كنيد و ذهن خود را آرام نگه داريد به دور از هر گونه استرس و نگراني.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.